Pages

Iklan

ChatBox

Thursday 9 August 2012

Aku Tidak Sempurna

Hari ni aku rasa sedih sangat-sangat apabila aku ingin meminjam motorsikal dari abang aku,tetapi pelbagai alasan dia bagi,selama ini aku menolong dia tak ada pun alasan.Aku hanya nak pinjam motor sekejap sahaja untuk bebuka puasa,tetapi ada ke patut lebih baik dia fikir orang laen dari adik dia sendiri.Aku taw dia dah berkahwin,maklumlah aku ni menyusahkan orang.
Sebab itu aku tak nak tolong orang yang tak pernah menghargai.Kalau aku tak tolong dia bukan siapa-siapa dia tetap abang aku,tapi dia layan aku seperti orang luar.Tak mengapalah kalau dia lupa aku,aku masih ada mak aku.Lepas ni aku tak akan menyusahkan sesiapa-siapa lagi,baik adik beradik aku mahu pun orang lain,walau sakit,walaupun bergadai nyawa sekali pun.Lepas itu,sikap aku ni sikap pemarah yang teramat,aku sukar kawal perasaan aku,sampai aku dengan makwe aku sendiri aku bergaduh,aku sebenar tiada niat untuk marah dia benci dia.Tetapi sikap aku ini membuat aku menjadi angkuh,sombong dan sukar ditegur atau diberi nasihat.Aku tak akan dengar orang lain selain diri aku sendiri,apa yang harus aku lakukkan sikap aku sukar dibuang..Ya Allah apakah harus aku lakukkan,aku tidak mampu menlawan segala dugaan yang engkau berikan aku tidak kuat seperti mana yang engkau mahukan.Aku banyak berdosa kepadamu dan ibuku,walaupun sekarang aku dah cuba untuk menolong diriku dan ibuku.Ya Allah jauhlah segala dugaan mu ini dibulan puasa ini,aku tidak mahu seperti ini aku mahu kebahagian,aku mahu kehidupan aku seperti orang lain yang bahagia.Aku akui ini adalah takdirku!!Maafkan aku tidak sempurna buat sesiapa..

0 comments:

Post a Comment

Facebook Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites